top of page

Митне оформлення в умовах воєнного стану

З 01 грудня 2023 року змінюється порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану 

Згідно з положеннями Закону України "Про гуманітарну допомогу" отримувачем гуманітарної допомоги можуть виступати виключно такі юридичні особи:

  • - підприємства громадських організацій осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, а також підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважені ними державні установи та органи місцевого самоврядування;

  • - благодійні організації, створені у порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації";

  • - громадські організації осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, Товариство Червоного Хреста України та його обласні організації, творчі спілки, а також громадські організації, створені для здійснення передбаченої їх статутними документами екологічної, оздоровчої, аматорської, спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності;

  • - релігійні організації, зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";

  • - реабілітаційні установи для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності.

Особа з переліку вище набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 927 

Зареєструватися отримувачем гуманітарної допомоги в Єдиному реєстрі можна за https://good.gov.ua/

Зареєстрованому отримувачу гуманітарної допомоги для пропуску через митний кордон України та митного оформлення товарів гуманітарної допомоги слід вчинити такі дії:

1) отримати унікальний код гуманітарної допомоги, що засвідчує факт визнання товарів гуманітарною допомогою та який присвоюється автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги після внесення отримувачем інформації про такі товари до автоматизованої системи (https://human-aid.ioc.gov.ua/) до початку декларування товарів. 

2) обрати червоний коридор для проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України;

3) подати декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою митному органу в один із способів, наведених нижче:

  • - в електронній формі через "Єдине вікно для міжнародної торгівлі"  з подальшим друком разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі в пункті пропуску або шляхом повідомлення особою унікального електронного ідентифікатора без друку декларації.

  • - в електронній формі через "Автоматизовану систему реєстрації гуманітарної допомоги" з подальшим друком разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі в пункті пропуску або шляхом повідомлення особою унікального електронного ідентифікатора без друку декларації.

Подання декларації без унікального коду гуманітарної допомоги не дозволяється.

У разі невідповідності даних, заявлених у декларації, даним автоматизованої системи посадова особа митниці відмовляє у пропуску вантажу гуманітарної допомоги на територію України, крім випадку, коли задекларована вага окремої позиції вантажу менша, ніж вага, зазначена у записі щодо цієї позиції під унікальним кодом гуманітарної допомоги.

Ввезення гуманітарної допомоги на територію України за декларацією дозволяється протягом 30 календарних днів з дати створення декларації.

Товари, інформацію про які внесено до автоматизованої системи під відповідним унікальним кодом гуманітарної допомоги та які не ввезені на територію України протягом 90 календарних днів з дати присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги, автоматично втрачають статус товарів, визнаних гуманітарною допомогою, у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Внесення змін до декларації дозволяється лише ДО подання її митному органу в пункті пропуску через державний кордон України.

З моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

За результатом виявлення невідповідності фактично отриманої гуманітарної допомоги категоріям товарів та/або найменуванню товарів, та/або кількості місць, та/або кількості штук, та/або вазі/об’єму, які зазначені в декларації, отримувач зобов’язаний сформувати та подати інвентаризаційний опис фактично отриманої гуманітарної допомоги в електронному кабінеті автоматизованої системи, який підтверджує фактичне отримання гуманітарної допомоги. Інвентаризаційний опис фактично отриманої гуманітарної допомоги у такому разі подається не пізніше ніж подання звіту. Подання інвентаризаційного опису фактично отриманої гуманітарної допомоги вважається інформуванням отримувачами правоохоронних органів про встановлений факт невідповідності фактично отриманої гуманітарної допомоги категоріям товарів та/або найменуванню товарів, та/або кількості місць, та/або кількості штук, та/або вазі, які зазначені в декларації.

Згідно з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 20.11.2023 № 1216 до 1 квітня 2024 р. дозволяється пропуск товарів без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, тобто шляхом подання у паперовому вигляді декларації про товари, що визнаються гуманітарною допомогою без зазначення унікального коду гуманітарної допомоги, який надається автоматизованою системою.

Для забезпечення безперешкодного пропуску на митну територію України товарів гуманітарної допомоги відповідно до вимог Постанови № 953, керівникам митниць доручено забезпечити наявність у пунктах пропуску достатньої кількості примірників декларації про товари, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою згідно з додатком 1 до Порядку, затвердженого вказаною постановою.

Пропуск через митний кордон та митне оформлення гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів для осіб, визначених відповідно до частини другої статті 6 Закону України “Про гуманітарну допомогу”, здійснюється без письмового підтвердження від таких осіб. Цільове використання таких транспортних засобів підтверджується звітом про наявність та розподіл гуманітарної допомоги, поданим відповідно до Порядку.

Також митним органам для керівництва в роботі доведені підготовлені Мінсоцполітики Методичні рекомендації щодо організації ввезення транспортних засобів, товарів військового призначення та подвійного використання в умовах воєнного стану.

https://www.msp.gov.ua/news/23277.html

Зокрема, в методичних рекомендаціях наведені роз'яснення щодо підтвердження необхідного для звільнення від оподаткування статусу гуманітарної допомоги при поданні декларації гуманітарної допомоги як в електронному так і паперовому вигляді для автомобілів, що ввозяться благодійними, громадськими організаціями, волонтерами, а на митній території України передаються для використання особам, визначеним частиною другою статті 6 Закону України «Про гуманітарну допомогу» (Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, в тому числі відповідними центральними органами і їх територіальними, регіональними, спеціалізованими підрозділами, військовими частинами тощо).

Звертаємо увагу, що ввезення окремих категорій товарів гуманітарної допомоги здійснюється із врахуванням особливостей, визначених положеннями постанов Кабінету Міністрів України, зокрема:

Постанова КМУ від 22 липня 2022 р. № 824 (товари гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/824-2022-%D0%BF#Text)

Постанова КМУ від 27 березня 2022 р. № 379 (товари гуманітарної допомоги, які перевозяться залізничним транспортом) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/379-2022-%D0%BF#Text)

Постанова КМУ від 9 березня 2022 р. № 238 (товари гуманітарної допомоги, що класифікуються у товарній групі 27(палива мінеральні; нафта і продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/238-2022-%D0%BF#Text)

Роз'яснення щодо ввезення гуманітарної допомоги на територію України в умовах воєнного стану

 

З урахуванням численних змін у законодавстві з питань ввезення гуманітарної допомоги з початку введення воєнного стану Держмитслужба надає роз’яснення. 

 

Зразки документів

 

Сервіси

Скільки коштуватимуть послуги митного брокера?

Вартість митного брокера - одне з найпоширеніших питань, з якими стикаються клієнти. Це залежить від багатьох факторів, включаючи тип вантажу, його цінність, розміри, країну відправлення, складність операціїї, потребу в додаткових послугах (сертифікація, логістика, зберігання тощо), а також терміновості виконання. Наприклад оформлення простого вантажу з уже підготовленим пакетом документів може коштувати в еквіваленті від 100 до 200 доларів США. Якщо ми говоримо про складне обладнання або продукти, що потребують сертифікації, послуги брокера можуть досягти  в еквіваленті 400-600 доларів або більше.


Важливо розуміти, що брокерські послуги - це не лише дизайн Декларації. Професійний брокер забезпечує правильність заповнення всіх документів, визначає код товару класифікації товарів, допомагає уникнути помилок, які можуть призвести до штрафів або затримок. Також ціна може включати взаємодію з регуляторними органами, перевіркою документів і навіть представницьким офісом у разі суперечок з митницею.

Деякі брокери працюють з фіксованою ставкою, інші, виходячи з відсотка митної вартості вантажу. У той же час важливо порівняти не лише ціни, але й діапазон наданих послуг. Дешевша пропозиція може бути дорожчою, якщо вам потрібно усунути помилки або оплатити додаткові збори.

Ми рекомендуємо заздалегідь обговорити всі етапи процесу з брокером, щоб уточнити, які послуги включаються до ціни та які додаткові витрати можливі. Це дозволить уникнути непорозуміння та точно спланувати бюджет доставки.

Скільки триває процедура митного оформлення?

Терміни митного оформлення залежать від багатьох факторів, і одним із ключових є готовність та коректність документів. В ідеальних умовах, за повної комплектації документів і відсутності додаткових перевірок, оформлення може займати від 1 до 3 робочих днів.

Однак на практиці можливі нюанси. Наприклад, якщо потрібно отримати дозвільні документи, пройти експертизу, сертифікацію або перевірку митної вартості, процедура може затягнутися. При ввезенні товарів підвищеного ризику можливі розширені форми контролю: фізичний огляд, лабораторні дослідження, повторні запити від митних органів.

Важливо враховувати й завантаженість конкретного митного поста, особливості графіка його роботи, технічні збої в системах електронного декларування, а також сезонні фактори. Наприклад, у передноворічний період або в сезон масових поставок (весна–осінь) строки оформлення можуть збільшуватися.

Також варто розуміти різницю між поданням декларації та фактичним випуском товару. Декларація може бути подана в один день, але сам випуск відбудеться лише після всіх перевірок. У такому випадку на терміни впливає оперативність надання відповідей та документів з боку клієнта.

Рекомендується закладати невеликий запас часу при плануванні логістики. Співпраця з професійним брокером дозволяє мінімізувати затримки, оскільки фахівець заздалегідь вкаже на можливі проблеми та допоможе швидко усунути недоліки.

Для термінових поставок існують прискорені процедури (наприклад, попереднє декларування), але вони потребують додаткової підготовки. У будь-якому разі, чим раніше починається робота з брокером, тим вища ймовірність швидкого та безперебійного митного оформлення.

ONIX

Якщо у вас є запитання, зателефонуйте нам або напишіть - ми завжди раді допомогти.

МИ ПРОПОНУЄМО

Професійна консультація
Підготовка документів
Оформлення документів
Робота з митними органами
Складання фінансових документів
Супровід вантажу

НАШІ КОНТАКТИ

ФОП Хом'якова О.М.
вул. Тараса Шевченка, 255 Б,

село Дуліби, Львівська область, Україна, 82434,
+38 (096) 272-44-04 Оксана
Viber | Telegram

onixlogistik1@gmail.com
Пн - Пт 9:00 - 18:00

bottom of page